Jumaat, 21 Mei 2010

Selamat Berjuang...




Assalamualaikum wbt...

Segala puji bagi Allah SWT, selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad SAW dan ke atas ahli keluarga Baginda dan para Sahabat Baginda serta seluruh umat Baginda.

Sahabat dan sahabiah Mahasiswa serta Mahasisiwi IPG kampus Dato' Razali Ismail yang dihormati dan dikasihi sekalian...

Apabila kita mengenang kembali saat permulaan bergelar sebagai Mahasiswa dan Mahasisiwi di kampus ini , sudah pasti kita terbayang wajah - wajah yang penuh ceria dan bersyukur kerana dipilih oleh Allah untuk menjadi sebahagian penduduk Batu Rakit. Pengetahuan tentang kedamaian perkampungan pinggir pantai dan pusat-pusat ilmu yang banyak bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan, membuatkan kita berazam untuk memastikan setiap saat ketika berada di sini akan dimanfaatkan sepenuhnya dengan menggali mutiara - mutiara ilmu dan membentuk peribadi yang mulia. Maka, pelbagai perancangan dan sasaran telah kita susun, segala gerak kerja ke arah mencapai matlamat tersebut telah dilakarkan. Bergeraklah kita ke pelbagai sudut dan ruang, berkorbanlah kita dengan tenaga, masa, harta dan sebagainya...semata - mata untuk memastikan segala yang dihajatkan berjaya dicapai dengan penuh gilang - gemilang.

Setelah berlalunya hari demi hari, bulan - demi bulan, kita perasan bahawa trek yang kita lalui ini seakan - akan bengkok, tetapi sebenarnya kita yang berjalan terhuyung - hayang. Salah satu sebab ketidakstabilan kita itu adalah datangnya pelbagai ujian dan cabaran. Mudahnya, siapa yang kuat insyaAllah dia akan berjaya dan siapa yang lemah, kegagalan sedang menantinya.

Oleh yang demikian, kita kena sedar bahawa matlamat yang besar ini adalah matlamat bersama dan ianya memerlukan perancangan yang tersusun. Pakar pengurusan bersepakat bahawa kejayaan sesebuah pasukan itu bergantung kepada komitmen setiap ahlinya. Jangan sesekali kita membiarkan sahabat kita terhanyut dan kita tidak mahu melihat ada di kalangan kita yang hanya mementingkan diri sendiri dalam mencapai matlamat yang suci ini.

Sempena dengan peperiksaan yang sedang berlansung ini, saya menyeru kepada diri saya dan sahabat serta sahabiah sekalian, marilah sama - sama kita berusaha bersungguh - sungguh untuk mendapat kejayaan yang cemerlang. Jadikan peperiksaan ini sebagai medan untuk kita mengulangkaji segala pelajaran yang kita perolehi sejak awal semester lalu. Saya percaya, kita semua faham bahawa peperiksaan ini bukanlah tanda aras sebenar untuk menilai tahap ilmu kita tetapi sekiranya cemerlanglah yang kita perolehi, sudah pasti ia adalah penyebab untuk kita lebih bermotivasi dalam menuntut ilmu. Jagalah kesihatan dan bantu - membantulah dalam kita menempuh medan peperangan ini...

SELAMAT BERJUANG !!!



Comments
5 Comments

5comments:

Mamok berkata...

wish u best of luck..

tak payah study.. kan satu sem ni ko hehari pegi kelas.. so time exam relex je lah.. hehehe...

محمد حذوان بن حميدان berkata...

hahaha.. (^_^)

asiah berkata...

insyaALLAH....

ma'at taufiq wannajah...

Semoga ALLAH mempermudahkan perjalanan kita ketika menghadapi peperiksaan...ameen ya rabbal a'lamin...(~_^)

: :cik dyana bahri: : berkata...

Selamat berjuang.
Semoga berjaya dalam dewan exam.

:)
Asiah : Ameen.

محمد فردوس سعد berkata...

'ala kulli hal..ma'an najah :D