Ahad, 18 Oktober 2009

Sanah Helwah muncul kembali..


Masjid Terapung..

Ape ek sanah helwah tu?? Sanah Helwah ni dalam bahasa arab, jika diterjemah ke dalam bahasa melayu, maknenye hari lahir..

Seperti biasa, kelas ana PPISMP Pengajian Agama Islam semester 3 tidak akan lupa untuk mengadakan majlis sambutan hari lahir ni, sejak daripada semester 1 dahulu sehingga ke saat ini.Ia merupakan salah satu program yang dirancang dalam aktiviti tutor.Nak kenal siape tutor kesayangan kami??he3..Tak lain dan tak bukan, siape lagi kalau bukan Puan Rosliza binti Abdul Aziz,yang merupakan pensyarah di Jabatan Ilmu Pendidikan,IPG kampus Dato’ Razali Ismail ini..


Kek yang sangat sedap..nyam2..

Untuk pengetahuan sahabat dan sahabiah semua, semester 3 ni merupakan semester terakhir bagi kami sebelum melangkah kepada semester pertama Program Ijazah Sarjana Muda.Terasa masa begitu bergerak pantas meninggalkan kami.Seolah-olah kami baru sahaja melangkah masuk ke institut ini..hmm..

Sanah Helwah yang terbaru dan selamat dilaksanakan adalah pada bulan Ogos yang lepas.Individu yang diraikan iaitu yang lahir bermula pada bulan 6 sehingga bulan 9.Sambutan yang dilaksanakan walaupun tidak mewah, namun ia meninggalkan 1001 makna kepada kami semua.Sambutan itu diadakan di perkarangan Masjid Tengku Tengah Zaharah, Kuala Ibai atau terkenal dengan nama Masjid Terapung.Pelbagai aktiviti yang kami jalankan sepanjang lebih kurang sehari di situ, antaranya 999, bahtera penyelamat dan resepi nenek..he3..


aktiviti bahtera penyelamat..he3.


resepi nenek..

Walaupun kami pulang dalam keadaan yang sangat letih, namun memori di sana seakan-akan memanggil-manggil untuk kembali semula ke sana..cewah..he3..
InsyaALLAH, sambutan hari lahir bagi bulan-bulan yang seterusnya akan dilaksanakan sebelum semester ini melabuhkan tirainya..
Comments
3 Comments

3comments:

ini kisahku... berkata...

yg akan dtg,
bln 10 tau hehe..
mari2 kte mjayakannya hehe
=)

محمد حذوان بن حميدان berkata...

insyaALLAH..
moga ape yg dirancang sentiase dpermudahkan olahNYA..ameen.

kesatuan pejuang malaysia berkata...

Sanah helwah tahun yg manis.aid milad hari lahir